....cLick! cLick! cLick!...

Sunday, July 22, 2012

what i miss bout ramadhan....

...Assalamualaikum (w.b.t)...

sudah dua hari ramadhan menjelma... =)...anda bagaimana?? mood berpuasa masih tinggi melambung atau suam-suam kuku sudah?? hehehhe....

mood hakimahrahman masih berkobar-kobar walaopun mood berblogging menerawang entah kemana..hahaha...mungkin jugak mood untuk berblogging turut berpuasa...heheheh.... =p

sebut pasal ramadhan...apa yang korang paling ingat n rindu sekali??

haa!!kalo aku la kan...nak sebut berderet la beb!! haaa!! kang kalo aku sebut satu persatu...menitik air mata korang nak baca satu persatu....heehheh....

buat pertama kalinya hakimahrahman berpuasa di negeri JOHOR...ohh!!! sungguh perasaan berpuasa di sini tak best walaopon rindu untuk menyambut ramadhan membuak-buak...(kejamnyahatihakimahrahman) huhuhu....

Dalam kerinduan menyambut bulan Ramadhan...ingatan tetiba berputar kembali ke negeri perlis darul sunnah..sungguh hakimahrahman merindui suasana berpuasa di negeri Perlis...takkan ada yang dapat menggantikan perasaan itu...huhuhuu....

me :
"sarah...where are we last ramadhan??"

sarah :
"perlis...huhuhu...mu sokmo wat aku touching"

me :
"currently in jelempok...doing internship together"

ya!! aku merindui perlis and anak-anak jelempok.....huhuhu...

semalam ke bazar ramadhan taman rinting mencari juadah berbuka...kata mereka...kat situla bazar ramadhan terbesar di taman rinting ni...oh!! macam best...mesti banyak gerai yang jual juadah yang best-best...okeh!! so aku decide ngan akak aku n one of my housemate...kite cari makan buke kat sane je...

tetiba...bile sampai je kat bazar ramadhan...menapak je kaki masuk dalam bazar ramadhan...terus terkelu...ternganga...terlopong...ni ke bazar ramadhan terbesar???ada la dalam 20 gerai...hmmmm...takpela...jangan kire kuantiti...tapi kualiti...mesti banyak kuih nih...huahuahua...sekali jalan punya jalan sampai ke hujung bazar...kuih boleh kire je jenis apa yang ada...karipap...bebola ayam...bebola ketam...nugget...hmmmm....sungguh hakimahrahman nih tak tao bersyukur orangnya...tampor lelaju mao???hahhaha....

sampai je umah selepas beli sejenis juadah...terus ingatan melayang ke perlis...currently bazar ramadhan stadium kangar...OMG!!! aku rindu...nak balik peghlih!!takmao dok cni...tak best...hhuhuhu...kalo kat bazar ramadhan stadium kangaq...memang lenguhla kaki menjelajah ke segenap bazar...tak abis berjalan...penuh ngan gerai-gerai...pilihan makanan yang superb...nak apa seme ada...berpuluh-puluh jenis air...hmmmm...rindunya...

tu tak cakap bab pilihan restoran untuk berbuka lagi...semestinya kuala perlis...pkk tui...hahhahah...wargh!!! rindunya....

kerinduan untuk berbuka puasa bersama mr.kekasih hati...hmmm...rindunya...mungkin taon ni tak sempat nak merasa berbuka puasa bersama-sama...huhuu

rindu jugak nak masak-masak kat taman guru jaya ngan mereka-mereka ini...eiy...ieja...mekna...sarah...paan...oh!! rindunya...

rindu untuk berbuka puasa bersama papa tagem n adik beradik muzik b di teratak papa tagem....rindu untuk masak berbuka n moreh bersama keluarga muzik b di surau nurul iman...huhuhu...

got a lot of memories don't we?? ='(

i wish...to see all of all of u again...i wish to do all da same things with all of u again... ='(

semoga Allah memberikan aku kekuatan dan ketabahan untuk mengerjakan    ibadah puasa di negeri perantauan ini...huhuhuhu.... =)

kenangan bersama mereka yang hot n gojes...

















ya anda!! anda!! anda!! saya rindu anda semua!! saya rindu semua tentang anda semua!! saya rindu kenangan kite semua!! ya!! saya rindu...harap maklum....

...+hakimahrahman+...

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...