....cLick! cLick! cLick!...

Tuesday, April 19, 2011

...cIkgu muZIk...

...Assalamualaikum (w.b.t)...

...ari ni disebabkan mood yang tengah berkobar2 tahap semangat patriotik untuk update blog...tetiba rase nak tambah lagi entry disaat2 tengah menghitung minit untuk pulang ke rumah....hak3...


...tetiba nak tulis entry sal cikgu muzik...

...knape ea????...
...sebab aku seorang guru muzik yang berdedikasi + berwawasan...
 ...okeyh...berdasarkan ayat di atas...wajar aku dihadiahkan penampor sulung sebijik sebab ayat yang sangat puyus...hak3...
...takpekan kalo bercita2 nak jadik cikgu yang berwawasan???...


...okeyh...aku da start merapu dari topik yang sepatutnya aku tulis...hak3...


...dulu kan bile aku jupe cikgu2 mase skool menengah (tak perlu dinyatakan skool apa k)....cikgu2 mesti tanye aku camni...

..."kimah, blaja mane skunk??"...



..."maktab cikgu"...

..."oh!! bagus tuh jadik cikgu...amik coz ape???"...

..."muzik cikgu"...

..."haaaaaa?????"...


....okeyh fine...bile cikgu da melopong mulut tuh sampai da takleh nak tutup, aku tao yang diorang pelik nape aku pilih nak jadik cikgu muzik...


...cikgu...sesungguhnya saya pon tak pilih coz nih...tapi diberi kepada saya...saya nih main alat pon tak reti...stakat mengundang ujan sebab suara emas aku leh la...men rekorder pon tak lepas...tao2 dapat coz nih...seyes cikgu...saya nak pengsan...(ayat jujur dari hati yang ikhlas ok!!!!)...hahaha...



...tapi kan...ble aku da masuk maktab...da blaja muzik seme2....da pandai men alat sket2...aku da mula minat da cos ni...cam sewonok giler ble dapat blaja macam2 skill men alat...walaopon aku nih lembab sket...tapi atas usaha yang gigih...cheewaaaah!!!!!!....aku pandai la gak men sket2 alat...hak3...takla hebat sangat...tapi ok la...huhuh...



...then bile da start paraktikum...da ngajo dak2 comell nih muzik...lagi sewonok...sebab...sebab depo2 nih sangat suko waktu muzik..kalo leh nak sepanjang hari waktu muzik pon bolehla...depo sewonok...sewonok nak bergerak...sewonok nak berlari...sewonok dapat blaja men alat...sewonok ngan macam2...




..."budak2....kalo angpa sewonok...cikgu lagiiiiiii sewonok nak ajar angpa sampai pandai k"...




...(ayat kat atas tuh ayat konon nak jadi cikgu berwawasan)...






...aku pon tade ape nak cakap sangat...tapi aku nak korang2 kat lua sane taola yang menjadi seorang guru muzik merupakan benda paling best dalam idup aku....aku tak tension...sewonok leh men2 ngan depo...depo pon ske...even...nanti kalo kome seme da ade anak...nanti anak2 kome da alik umah...kome tanye depo...
 

...."ari nih apa yang paling best kat skolah?"....




..."blaja muzik mok"...




..."ye? pasaipo best"...




..."cikgu ajar buat pergerakan...cikgu ajar nyanyi"...




..."lagi?"...



..."cikgu muzik comell"...(hak3)...




...jangan dihadiahkan daku ngan pelempang angpa...sesungguhnya aku tak bersalah kalo anak2 murid aku jawab camtu...hahahhaa....




...so aku harap dari citer aku...korang tadela nak pandang rendah kerjaya kami sebagai guru muzik...i'Allah...selagi tak melalaikan dan dengan tujuan untuk memberi didikan... (",)...














...+hakimahrahman+...

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...