....cLick! cLick! cLick!...

Wednesday, October 5, 2011

salah ejaan atau sebutan???

...Assalamualaikum (w.b.t)...


...selamat pagi semua!!!! 


(tetiba rasa cam citer kartun zaman kecik-kecik dolu...heheheh)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------


...pagi-pagi yang best giler sebab da 2 hari tade klass kan...seronok!!! dok umah melangut + mengumpat 2,3 bakul + tdo + makan...oh!!! nikmat tol...hehehhe...


...tetiba jer pagi nih cam nak share satu cerita yang macam best ngan korang...bagi aku cter nih memang best la sebab tak kering gusi aku gelak...tapi tak taola kalo bagi korang tak best....hehehe....best atao tak aku tetap nak share...


...jom!! jom!! kiter geledah bawah nih membaca....hehehhe....



# SITUASI 1 #


...biasala hidup sebagai student...tak lari ngan presentation bagai tuh...heheh...so...ade satu hari dalam beberapa minggu lepas...aku pon tak pasti ble..ade presentation untuk kerja kursus kan...so...aku awal2 agi da sampai dok depan2...wah!!! xcited kemain ko...hahhaha...


...apa yang bestnya...besela...da namanya presentation...bacela apa yang ko tulis kat power point tuh...baca sebacanya....then kalo nak markah lebih...huraila barang sedikit dua...


...so masa turn kawan aku ngah present nih...die da excited bagai nak present nih...aku nampak tuh semangat die ngan berkobar-kobar...nak present punya hal...semua maklumat hafal da dalam kepala otak nih...heeheheh...sekali ade dekat satu slide tuh...ade nama tokoh tao...nama die camni....


" FERIKSEN"


...takpela...abaikan je la nama tokoh tuh kan...hehehe....apa yang bestnye...ngah2 present bagai tuh...tetiba tang nak sebut nama tokoh tu...tergeliat mak ko lidah...hehehe....yang dieja begitu....yang disebut begini...


"FRISKIES"


...oooo mak ko!!! kenape tetiba ade makanan kucing lak nih...rindu kucing kat umah ke...adoiya!!! mahu aku bantai gelak terkekek-kekek kat depan tuh....semua kat dalam kelas tuh bantai gelak bagai da...hahahaha....


...tapi apa yang best tentang kawan aku nih...die buat bodo jer...die senyum skit jer...padahal orang da terkekek2 da gelak...bagai nak burai perut gelakkan die...die leh buat muka confident bagai kat depan tuh...heheheh...tu yang aku suke sangat tuh sal die...relax jer...tade nak gelabah biawak...hehehe...


...habis kisah pertama tentang friskies... =p



# SITUASI 2 #


...masa kejadian kedua nih berlaku...masa nih aku n kekangkawan ngah melepak dalam bilik...biasala..tade keje...kelas tade...nak print tesis malas...hehhee...jadi??? melepak bagai...tunggang terbalik baring...boring yang amat...ehhehhe...


...tetiba ngah seronok pusing kanan pusing kiri...kayuh kanan kayuh kiri...tetiba..ada suara berbunyai tao...bunyinye camni...


"weh....teringin nak makan olemet la..."


...aku da hang gak...aku salah dengar ker dia yang salah cakap nih...hang jugakla...sekali tengok kawan aku yang sorang nih da terhenjut-henjut da bahu bagai...macam nak terkeluar da sendi bahu die gelak...rupanya bukan aku yang salah dengar....tapi memang die salah sebut....


...apa lagi...da lawak antarabangsa ade kat depan aku...azab la aku gelak...terkekek2 aku gelak...bagai nak terkeluar semua usus aku gelak...kah3!!! yang nih sumpah leh masuk raja lawak next year..confirm monang nih....ahahahha......


...kesian die...nak wat guane...da tersalah sebut...aku pon takleh bantu diri aku supaya tak gelak la kan sebab benda tuh memang da lawak bagai...ngeh3!!!


...sori dear!!!....



# SITUASI 3 #


...masa kejadian nih berlaku...aku ngah seronok bawak kete sambil nyanyi2 bagai...besela cikgu muzik...haruslah menyanyi bile da dongar lagu kan...tuh kalo kene lagu yang best..mao aku berjoget sakan dalam kete nih...hhehehe...


...okeyh...takyah nak masuk bab len...heheh...meh aku nak bercrier tentang satu al-kisah...hehehe...


..ngah seronok bawak kete sambil layan lagu ni...tetiba orang kat sebelah nih bersuara tao...camni...


"hmmm....rasenya die amik SOTUP SANAR tuh...tapi tak gtao pon"


...dalam pada dok menyanyi bagai tuh...aku terpikir gak...SOTUP SANAR??? ape kejadah tuh...kalo SETUP SONAR adela...puasla aku dok pikir...nih mesti kes salah sebut agi nih...hehehee...sekali die bersuara agi tao...die cakap camni....


"eh!!! salah!! salah!! bukan SOTUP SANAR tapi SETUP SONAR"


...da die mengaku die salah tuh...aku apa lagi beb...bantai gelak kemain la...nak bantai gelak sampai bergolek-golek takleh...kang tetiba kete bergolek sama lak...hahaha...takmo peristiwa sama berulang kembali...ngeh3....


..tapi yang pasti sesangat...aku memang bantai gelak sampai terkeluar air mata...hahaha....seronok!!!...hahahah....


-----------------------------------------------------------------


...jadi...kesimpulannya...ejaankah yang salah??? atau sebutannya yang salah sampai berbelit-belit lidah bagai nak nyebutnya...heheheh....


...fikir-fikirkanlah...dan...selamat beramal... =p


...love u guys!!!...


...mmmmuuuuaaaaaxxxxsss!!!!...


...+hakimahrahman+...


No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...