....cLick! cLick! cLick!...

Sunday, April 10, 2011

...LikU-LikU hIdUp a.K.U...

...seme orang kat dunia akan diuji...sama ada hebat atao tdak sahaja ujian atau dugaan yang diturunkan dariNya...
...begitu jugak ngan aku...tak lepas ngan dugaan dariNya...
...ade orang kate...bile kite diuji dengan macam-macam dugaan dariNya...maksudNya DIA ingat kiter...DIA sayang kiter...DIA tao yang kite tabah untuk hadapi seme dugaan tuh...
...aku tak tao sama ade aku nih seorang yang tabah atao aku terlalu banyak dosa yang tak terhitung...
...tapi aku harap yang DIA uj aku sebab die tao aku leh tempuh seme kesakitan dan kelukaan tuh...DIA tao aku seorang yang kuat...(macam kuat harimau...hahaha)...


...kisah percintaan aku memang sangat2 diuji...bermula dari pengalaman pertama lag aku kapel...da macam2 aku diuji...
...standard la kan...bile orang tak cantik...pakwe cari len...duk ngorat pompuan len..
...sampaila skunk...macam tuh jugak yang berlaku...


...kadang2 aku pikir gak...apa salah aku sampai die leh buat aku camtu???...
...tak cukup ke pengorbanan aku buat untuk die...
...tak cukup ke kasih sayang yang aku bagi kat die...
...benda2 yang aku pikir nih buat aku jadi letih sangat...
...kadang2 aku letih sampai aku da tak berdaya nak bangun balik da...
...aku da tak mampu da nak berdiri...
...aku sedey, kecewa, serik...
...macam2 aku rase...


...tapi bile aku pikir balik secara rasionalnye...
...mungkin Allah nak tunjuk kat aku yang die bukan yang terbaik untuk aku...
...die bukan jodoh aku...
...buatla baik mcam mane pon...
...berkorbanla ape saje...
..andai kate die bukan untuk kite, buatla apa2 pon..die tetap bukan untuk aku...


...percaya pada hati dengan setiap petunjukNya...
...dengan setiap gerak hati yang diberikan...
...hanya petunjuk dariNya yang boleh kiter percaya dan harapkan...


...Alhamdulillah...bile aku berserah kepadaNya dengan apa yang berlaku..
...aku jadi seorang yang redha...
...memang aku admit yang aku kecewa bile hubungan percintaan aku putus...
...tapi aku tao DIA ada yang lebih bai untuk aku...
...aku percaya...
...lambat laun aku akan jupe jugak orang yang terbek untuk diri aku...


...tak perlu nak meratapi apa yang berlaku...
...berserahlah dengan seikhlas hati...
...I'Allah...kite akan diberkati...


...hope apa yang aku lakarkan kat sini leh bagi something kat korang...yag boleh korang bersemangat untuk terus tersenyum and bergelak ketawa..
...just like me!!!...
...hahaha....


...+hakimahrahman+...


No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...