....cLick! cLick! cLick!...

Saturday, April 30, 2011

mOod : bErteMu daN berPisaH... :'(

...Assalamualaikum (w.b.t)...


...mood aku yang sedang bersedih dikala malam bulan tak mengambang nih...huk3...
...mood ngah bersedih sebab berpisah ngan anak2 murid tercinta...
...3 bulan masa untuk berpraktikum and bermesra ngan anak2 murid da abis...huk3...
....so have to balik to maktab alik....waaaaaa....takmao!!!! :'(....
...still nak dok jelempok ngan mereka2 yang tersangat comel tuh...
...kenape setiap pertemuan kene ade perpisahan???....huk3...
...dulu masa praktikum kat skool seri perlis tak rase sedih cam skunk ni....
....tak taola kenape ngan bebudak skool jelempok nih rase touching gle2...huk3....
...diorang nih best sgt2....diorang memang terbaik dari ladang la...
...sangat2 seronok berpraktikum kat skool nih....
...ngan environment keje yang sangat2 tip top...
...ngan cikgu2 asal yang sangat best...rase cam tade gap ngan diorang...diorang layan aku and da geng macam kami ni da lame kenal...cam kami nih bukan cikgu2 praktikum...
...really heart them all so much!!!...


...ape yang buat aku touching sesangat nak tinggal skool nih sebab da student...
...aku tak tao cane nak cakap...but diorang memang appreciate sangat2 kitorang...
...diorang nih bdak2 kampung...mane de duit sangat nak bagi adiah kat kitorang...
...tapi...diorang nih rela tak makan...
...semata2 nak bagi adiah kat kitorang...
...seyes tumpah air mata aku ngan diorang nih...


...dari budak yang sangat2 nakal...time aku ngajo...memang bdak nih ske no cari pasal ngan aku....takleh dok diam...satu aku cakap....beribu2 die lawan balik...memang menguji tahap kesabaran aku tolla...hari2 aku kene bagi tazkirah agama kat dak2 klas ni...(jangan ingat cikgu muzik takleh bagi tazkirah agama tao...hak3)...sebabnya...diorang ni tak penah nak dengar cakap...tengking skali diam sesaat...pastu buat alik...but...adela certain dari diorang nih yang betol2 berubah bile aku bagi tazkirah agama tuh...terus jadi budak bek n dengar kate...perghhh!!! touching seh ngan dak2 macam ni...berguna jugak tazkirah agama aku...hahahaha...tapi...budak yang paling nakal tula yang bagi adiah kat aku...siap balut agi...waaaa....sedey weh....sedey gile...tak sangka die ingat aku...aku ingat die menyampah ngan aku...yela...aku syik bagi tazkirah agama je kat diorang...mane tak menyampah kan...hak3...yang bestfren die pon bagi adiah gak...bagi chipsmore...lagi touching....agaknye die da tak tao nak bagi apa kat aku...bagi makan pon jadila....huk3...tumpah jugak air mata aku sebab diorang nih.... :'(...


...yang paling aku touching ble ade sorang budak darjah 4 ni bagi aku pen...budak nih memang bek gile dalam klas...memang aku slaloo sangat2 sebut name die dalam klas...suh kawan2 die yang buas tuh ikut cam die...name die muaz...bukan aku sedey sebab die budak bek n die bagi aku pen...tapi ayat die bile die nak bagi aku adiah tuh buat aku sebak sangat2...die cakap camni ngan aku...


..."cikgu...saya tak tao nak bagi apa kat cikgu...pen je saya leh bagi kat cikgu"...


...sob3...sedey seh...
...cikgu tak mintak pon korang seme bagi adiah kat cikgu...cukupla kenangan yang korang bagi kat cikgu...cukupla bile korang ingat apa yang cikgu pesan kat korang...cukupla korang tak lupe cikgu...cukupla korang jadi anak yang bek and student yang cemerlang...and cukupla korang blaja rajin2 and dapatkan keputusan cemerlang...cikgu da takmao ape2 da...huk3... :'(...


...ade yang siap nangis agi peluk aku masa last day aku kat skool tuh...siap merayu2 agi suh jangan pindah...jangan kuar dari skool...aku pon tak tao nak cakap camne da...sebak sangat bile dengar diorang cakap camtu...kome buat cikgu lagi berat ati nak kuar dari skool tuh...da tak tao da cane nak pujuk diorang...lastly aku pelok je diorang cakapade mase kite jupe agi...huk3....cikgu da tak tahan sebak la sayang2ku sekalian...huk3... :'(...


....ape yang paling aku n da geng touching gle2 ialah ble geng2 bdak darjah 6 buat suprise untuk kami semua...siap jemput kitorang dari bilik guru agi...suh pejam mata n pimpin tangan kitorang masuk kelas...suh pegang pisau...bile bukak mata...tengok ade kek kat atas meja...kat situ diorang tulis "selamat berpisah"...huk3... :'(...sedey sangat2...ape yang aku tao diorang share duit rm2 sorang untuk beli kek, makanan2 and air untuk kitorang...sedey sangat2...dulu...geng2 ni la yang kami agak tak ske sebab banyak cakap...ske menggedik2...tapi...diorang la yang paling appreciate kami dari yang len...huk3...terharu sangat2 ngan diorang nih...siap diorang tulis agi kat whiteboard dalam kelas diorang..."selamat berpisah cikguku sayang"...huk3...seyes mase nih memang aku nangis...tak berenti air mata aku kuar bile diorang nyanyi lagu bertemu dan berpisah...and...bile tengok diorang menangis bile kami bagi ucapan...sedey sangat... :'(...


...untuk kak ngah, kak chik, kak chaq, izzah, syazwa and rusmeza...

...terima kasih sangat2 untuk suprise tuh...memang cikgu2 sangat2 suprise ngan korang...sangat2 terharu and sangat2 tak sangka...thanks sangat2...apa yang cikgu nak pesan, cikgu da cakap ari tuh...hopefully korang ingat pesan cikgu2 semua...apa yang cikgu harapkan...kejayaan dari korang...tu jer...love u all damn much and really2 thanks untuk semua penat lelah korang plan untuk suprise ari tuh!!!...thanks a lot!!! mmmmmuuuuaaaahhhh3!!!...


 ...bile nak cakap part adiah...aku lagi sebak...besela budak kampung...mne de duit nak beli adiah mahal2 cam bdak2 bandar...walaopon da psan takyah bagi adiah...diorang nak jugak bagi...ade sorang bdak tuh...3 adiah die bagi...pembalut adiah, pen and buku...even benda yang murah...diorang bagi jugak...ade yang bagi ubat gigi...lagi touching...even benda tuh murah ke tak nampak bnda tuh as a present ke...aku appreciate sangat2...tuh tande yang korang ingat sangat2 kat cikgu...tuh tanda korang appreciate cikgu selama cikgu ajar korang nih...thanks sangat2...nak cakap bab adiah memang susah nak cakap ar...banyak sangat adiah dari budak2 comel nih...hehehe...aku tak kisah dapat ke tak adiah...as long as aku dapat bagi ilmu yang berguna selama mana aku ade kat skolah tuh...hopefully diorang pon ingat ape yang aku bagi kat diorang...even benda tuh benda yang remeh...hopefully...


...and before kuar dari pagar jelempok...
...ambil bau sekolah jelempok...melalui lorong2 di jelempok...
...and ati aku berkata2...



..."aku takmo kuar dari skolah ni!!!!!!!!"....



...huk3...nape la praktikum 3 bulan jer...nape tak setahun...
...amik ko nak setaon!!!....mati terkankang ko kene observe!!!....
...tak kisah...asal aku tetap di jelempok!!!...


...actually aku nak upload banyak gamba aku dihari2 terakhir praktikum ngan bebudak comell nih...tapi memandangkan aku nih miskin...kamera rosak...malas nak repair..so...gambar seme ngan kamera org...hak3...tak dapet nak upload agi...next entry bile aku da kumpul seme gambar tuh...aku akan upload k with da memorable stories to share...just wait for my entry k dear darlingsss!!!!....mmmuuaahhh3!!!...


...thanks for reading da entry darlingss!!!...


...+hakimahrahman+...


No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...