....cLick! cLick! cLick!...

Monday, January 9, 2012

Bapakku LEGEND!!!

...Assalamualaikum (w.b.t)...

tadi petang masa ngah usha fb sal keputusan posting yang masih tak kunjung jelma lagi...tetiba terbaca status hot fm ganu...disebabkan aku anak ganu sejati...jadi aku pon nak la share serba sedikit tentang tajuk sembang petang nih...chewaah!! bapakku legend!!

nak citer legend ke tak tuh tak taola kan...tapi bagi aku...bapakku memang legend dalam diri aku...hehhee...

ayah aku nih da berusia da...da 58 tahun da dis year...but then..die still muda n kuat keje...as a headmaster...die memang tekun sangat keje...even...patot dis year dia da pencen da...but then...sambung agi till 60...gosh!!kalo aku...ngak sanggup den...hahaha...punyala die nih fanatik ngan keje die...penah die mintak cuti sebab nak rehat...tapi...cutila sangat kan sebab tetiba jer pagi tuh dia hilang...tup2...bila die balik tanya...

"papa gi ane?"

"gi skoloh"

"?????????????"

rupa tak yah amik cuti kan gitu...hahhaa....

"BAPAKKU LEGEND"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

walaupun ayah aku nih da berusia...die tak kisah nak travelling jauh-jauh...dulu masa aku stadi kat muadzam...die amik n antar aku setiap kali balik bermalam...but then...die bertolak dari besut pukul 6 pagi...singgah subuh kat mana-mana...then lepas jer die antar aku...die terus drive alik balik umah...bayangkan 12 hours driving...tak tukar ngan mak aku lak tuh...huhuhu...memang legend habislah!! masa aku kat perlis pon camtuh gak...pergi balik hari...OMG!!! dengan jalan kat bukit grik yang amat menyeramkan tuh...die leh rilek jer pegi pagi...petang tuh die bertolak alik...

*gelengpalabanyakbanyakkalisebabtakcaya*

"BAPAKKU LEGEND"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

walaupun muka ayah aku garang cam singa n ramai da student die yang makan penampor berdas-das kat muka...ayah aku tetap seorang yang sensetap...huhuhu...penah dulu...masa die kene pindah sekolah...beria die nangis kat assembly masa salam ngan anak-anak murid die...

"BAPAKKU LEGEND"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

dan sebab itulah kami adik beradik menjadi orang yang berguna...alhamdulillah...tak usah nak kira berapa kali kene rotan ngan papa sebab degil yang amat...tak terkira...berapa kali merasa cubitan berbisa kasih sayang dari seorang ayah...ish!! lagi jenuh nak kira...hahaha...tak kira la bape kali kene marah...sebab kami anak yang nakal yang amat...hahaha...sebab itulah kami menjadi kami sekarang...hahaha...alhamdulillah... berkat tunjuk ajar ayahanda dan bonda...bakal bergelar guru dalam masa beberapa hari lagi... =)

sila ambil tangan ayahanda dan bonda anda...cium tangannya dan ucapkan....

TERIMA KASIH...(plus smile) =)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

oleh sebab tulah ayah aku patut dapat title...

"BAPAKKU LEGEND"

ko hade?????

kalo hade...sila share ngan kawan-kawan anda yang bapak anda memang truly LEGEND!!

=p

...+hakimahrahman+...

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...