....cLick! cLick! cLick!...

Tuesday, August 9, 2011

BaGuskaH aNda kaLo haTi baU LoNgkaNg????

...Assalamualaikum (w.b.t)...



...wah!! walaupun title puaka cam hape...salam tetap kene bagi woo...orang Islam yang sedar diri banyak dosa...bukan macam certain manusia yang tak sedar diri...buat dosa da berkapal-kapal...tapi tetiba mengaku yang die tak penah mengata orang...wah!!!


*clap! clap! clap*


...bercerita pasal manusia tak sedar diri...meh sini aku nak khabor pasal orang tak sedar diri...ye...kala ini syaitan sedang merasuk diri aku dengan rakusnya...takpe...at least aku sedar diri yang aku selalu gak ngata orang ngutuk orang...biasala manusia..tak lari dari buat dosa...tapi...kalo orang yang buat dosa brplanet-planet...tetiba mengaku tak penah mengata orang...tak penah ngutuk orang...camne tuh???tetiba jadi curious nak mampos...
....hmmmmm...(sambil garu kepala)


...ade jugak manusia camni ea...dulu...time susah cam hape...sape yang die cari...bestfren die ke yang dok agung2 tu??? tak kot...even...orang tuh tak pandang ko...ko nak hidup ke...ko nak melarat ke...ade die kesah??? tade kot...sape yang jadi hamba ko masa tuh??? dok usung ko kesana kemari...sape??? kawan-kawan yang ko kutuk cam hape ni kan???


...eh!! pliss la...dulu..masa kawan ko langsung tak penah nak amik tao pasal ko...terkangkang kiak ko masa tuh...ko mengata die berpuluh-puluh bakul...bukan bakulla...penjodoh bilangan yang tak tepat...ko mengata die bersungai-sungai...die ni lah...die tu la...sampai senget mulut-mulut mengata orang tuh...sape tukang dengar??? kami-kami ni lah yang ko dok kutuk bagai nih...


...tiba-tiba...


...ha!! masuk part suspen sket...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


...tetiba ko kate ko tak penah ngutuk orang...wakakakakakakaka...aku nak gelak 999 tahun tak berenti...sumpah lawak ko klaka!!! kah3!! tolong masuk maharaja lawak tahun depan...seyesly ko menang tanpa bertanding...hak3...



...tettttttttt!!!...


...weh!! plisla...jangan berlakon baik kat depan...kalo kat belakang ko same jer...aku mengaku...aku slalu ngutuk orang...ade saje tak puas hati...itulah..inilah...tapi at least aku ngaku aku slalu buat dosa kering...bukan macam ko yang terus nak bajet diri ko bagus...


...ingatlah wei...dulu time ko susah...tetengah malam buat menatang kejadah abm tuh...ade bestfren ko tolong??? tade kan...ko penah kutuk lagi die...bukan setakat tuh la...ko teringin nak makan gajah rimau...ade bestfren ko tuh dukung ko bawak ko pergi santap selera ko?? ade?? tade kan???


...cube ingat...sape yang susah hati bawak ko pergi makan segala tuh???


...tak payahla buat baik lak nak tolong back up bile ko da rapat giler ngan die nih...bak kate orang terengganu...kacik!!! tak perlu kot...kalo dulu ko ngan die tak sebulu langsung...(sori lip!!) meluat bagai ngan die...itu tak kene...ini tak kena...die jeles ngan ko la...die ni ngan ko la...seme aku taola beb...bukan aku jer...kami-kami semua taola beb!! dalam poket kami jer semua tuh...tak perlu ea...


...mungkin ape ko tulis tade kene mengena ngan aku..or ade kene mengena ke...tak kisahla...lantakla...yang pasti..bile aku tao...aku perlu bersuara sebab kawan-kawan aku...bukan sebab ape...sebab ape yang ko cakap tuh...satu pon tak betol..disebabkan peristiwa tuh berlaku depan mata aku...yer...berdiam diri lebih baik...tapi kalo da ko tegakkan benda yang salah...wah!!! tak mungkin kami tutup mulut...


...satu lagi...pasal jaja-jaja citer...sapela yang hingin nak jaja citer sal ko kalo bukan ko yang menjaja citer diri ko sendiri kat depan kami??? siap terkeluar segala jenis air...sape?? pernah ke kami bertanya kalo bukan ko yang bercerita...tak kuasa aku...ingat...saksi ade dimana-mana...yang paling besar...saksi Allah s.w.t...jangan ko lupe Dia sentiasa dengar dan lihat ape yang ko buat...



...pesanan aku untuk ko la wahai sahabat...


...hidup kite ni ibarat pusingan roda...dulu mase ko kat bawah...ko kene gilis ngan roda...sape yang tolong tarik ko wat nek atas kalo bukan kami??? sape??? bukan nak mengungkit...tapi sekadar nak mengingatkan ko kepada peristiwa dulu yang ko tak penah nak kenang lagsung jasa budi kami...aku lebih rela orang cakap aku sombong dari orang cakap aku orang yang tak kenang dek untung...ingatla weh...jangan sampai lepas ni...bile ko kat bawah lagi...ko terhegeh-hegeh cari kami lagi...mungkin kami boleh terima ko...tapi kami nak tengok...sejauh mana bestfren tercinta ko tuh leh tolong ko...aku just nak tengok....just wait n see!!!



-----------------------------------------------------------------------


...bukan niat nak cari dosa bulan-bulan pose nih...(walaopon dosa berbakul-bakul..ekeke)...at least...sedar diri..tuh yang penting...tapi sekadar nak mengingatkan...jangan ingat hati ko suci kalo ko sama taraf jer ngan kitorang...malas nak gaduh final year nih...ngan assignment tak setel..ngan kajian tindakan agi...(banyak gak peristiwa ngan ko sal kajian tindakan nih)...tapi..bile da geram + syaitan da rasuk hati + iman senipis kulit bawang...ni lah yang jadi...tapi takpe...yang penting...sedar diri sape...


...sebelum menutup entry yang panas bagai nih...aku nak mohon ampun dan maaf kalo ade yang terasa ngan entry nih...yela...sape yang makan cili..diela yang terasa pedasnya...asam garam kehidupan...kotla aku nih pendek umur...tak sempat nak mintak maaf (mintak dijauhkan...amin!!)...mohon ampun dan maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki...terima kasih atas segala pengorbanan yang pernah dicurahkan...


...tak terhitung nilai seorang sahabat...ingat tuh!! bukan hanya ko anggap die sahabat bile time ko susah...tapi bile ko senang...ko campak die merata tempat...tapi bile ko nak...ko kutip die...ingat...nak cari sahabat waktu ko gelak cam setan senang....tapi nak cari sahabat time ko menangis macam nak mati da...susah...ingat tuh...


...thanks for reading darling!!! mmmmmuuuuuuaaaaaaxxxxssss!!!!...


...+hakimahrahman+...


4 comments:

  1. dlu mengata org xsangga..bf org ln dtg, mencaci hina tak ingat.bila kena kt btg hidung sendiri, pndai pulak pusing cite mintak simpati.nk menipu pn selaraskn la penipuan tuh..haha.

    mane slogan "ak tak hipokrit" yg die dok laung 5 thn setgh tuh..ckp je laa terus terang.nk tipu buat ape kalo betul tak hipokrit.

    oh lupe.die saje yg suci.

    ok babai.

    ReplyDelete
  2. saya skong statement awk..manusia ni x sedar diri..bile mengate org,mengutuk org sampai senget mulut...tp nk ckp x pernah mengate or kutuk org..hipokrit la beb..sape org dalam dunia ni yg x pernah mengata..sape??sape??yg x bleh tahan ada org sanggup membodohkan diri untuk nampakkan diri tu suci..isk2...da la..kepada org yg x bape nk seda diri tu..tgk diri sendiri dulu baru nk mengata kat orang lain..k?

    ReplyDelete
  3. menurut suci(2011), kite ad hak utk cerita atau buat cerita berdsrkan privasi masing2..eh eh...BUAT CERITA???....mari kte tafsir sme2..hehe..btl lah apa y selalu di katakan : ak bleh msuk raja lawak"..hahahaha >_<

    jgn melaungkan entry terbaru 'hak' pulak skg...rsa nk muntah bg badang makan je..

    oh lupa lg..dia suci ;)...

    ok papai..

    ReplyDelete
  4. Paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih sebenarnya. Pastu buat-buat tak bersalah.. Noob betul.. Kan korangg kan?? ;p

    ReplyDelete

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...