....cLick! cLick! cLick!...

Tuesday, August 16, 2011

mOod RayE : bOm saNe siNi...

...Assalamualaikum (w.b.t)...


...dalam dok sedap2 menaip blog bagai nih...tetiba jer...


"booom!!! kebabooommm!!!"


...oH mak kau ayam tergolek sakan pecah kepala sok nak raye!!!...


------------------------------------------------------


..ha!! kemain ko melatah...sampai tak hengat dunia...punyela mood tengah beraya sedang menggila...abih dalam latah pon ade perkataan raye...tuh memang tak len la tuh...mesti dalam kepala otak korang sibuk pikir sal raya kan...hek3...


...samela macam aku skunk ni haaaa!! badan memang kat Perlis..tapi roh da sampai besut da...negh buat kuih rayer...hek3...hati lak da sampai johor da...nak beraya bersama kekasih hati katekan...chewaahhh!!! lempang muke laju2 baru tao..hehehe....


...seronok lak dengar budak2 taman nih sibuk dok mengebom sane sini...sane tak hancur agi kene bom...da kuar bom lain plak...hehehe....terasa macam da dekat sangat da rayer nih haa...ish!! macam da kena packing barang untuk balik jer ni...heheh....


...OMG!!! hakimah!! pliss jangan over sangat!!...


...beraya tuh beraya jugak...tesis pastikan setel dahulu ye!!!...


...oH!!! benci sungguh dengar perkataan tesis tuh!! wat semak otak jer pikir...da la hati tengah melonjak dengan gembiranya sebab nak rayer...


...huk3..pity to us...huk3.. :'(...


--------------------------------------------------------------------------------------


...da tak sabor da nih nak balik besut nih...


..nak balik wat kuih raye ngan famili tersayang...


...nak balik test baju rayer...kah3!! (perlukah??)...


...nak balik shopping raye...


...nak alik kemas rumah...(tetiba hakimahrahman jadi rajin bagai...konpius?!!)...


...nak balik men bunga api...


...nak balik men mercun...lawan dak lelaki...(hek3...teringat zaman kanak2 dolu2...hehehe)


---------------------------------------------------------

....dulu kalo masa kecik2 dulu...mesti kene marah ngan papa n mama sebab sibuk nak men mercun sama...yela...anak pompuan...kalo men bunga api tuh tahanla...tadela bahaya bebenor ak banding mercun....buatnye terbom tangan sendiri...parah!!! hilang spoloh ribu ataran kawen aku...kah3!!...bajet ade orang nak pinang ngan harga spoloh ribu...oh!! sungguh kau kuat berangan hakimah...heeheh...


...tapi...dalam2 kene marah ngan papa n mama tuh...letup tetap letup...bom sane sini...meriah bagai...siap men lawan2 baling mercun agi tuh...aduh!! balik umah kene piat telinga ngan mama...kah3...


...bukan setakat bom sane sini...tapi siap pegi bom umah orang lagi...amik ko!! kono kojar keliling kampong gan parang siap...kalo dapatla dulu...mao tak bernapas da kami skunk nih...ehehhee...tula...degil tak mao mao...hehehe...


...seronok bile ingat balik kisah zaman kecik2 dulu...macam2 prangai kami nih...puas mama n papa tunggang terbalik nasihatkan kami..hmmm...tetap sama...hati batu...masuk telinga kanan...kuar telinga kiri...satu pon tak lekat...ish!! ape punye anak la...hahaha...


...haaa!!! tapi tuh zaman kecik-kecik dulu no...skunk tal lagi...sebab...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

...sebab kami da ade wawasan macam awie cakap dalamzombi kampung pisang tuh...ngeh3...bile da ade wawasan hidup nih...hidup pon jadi len...lebih bermakna...chewaaahhh!!! jadi dr.fadzilah kamsah jap...ngeh3...


...kalo masa kecik-kecik dulu...wawasan idup hanyalah untuk :


...makan...

...tidur...

...kuar main sampai tak hengat dunia...

...bersukaria...

...memperabihkan air liur mak bapak untuk membebel...

...enjoy!!...



...tapi skunk tak lagi...wawasan hidup hakimahrahman skunk ialah untuk menjadi guru muzik yang disenangi, dihormati dan cemerlang dalam pelbagai aspek...chewaaahhh!!! macam tade kaitan langsung dengan entry kat atas nih..hek3...


...jadi...


...pesanan cikguhakimah buat anak-anak murid yang tak brapa nak ada wawasan hidup agi ialah :


+ udah2 la kome men mercunnye...tao nak rayer...tapi nanti karang kalo kudung tangan tuh...tadenye kome nak beraya ngan kengkawan kome...nak makan seksa...nak salam orang azab...kalo kome tak bernasib baik...dudukla berkampung dekat hospital tuh...buat nyusah hidup omak apak ekau jer la...+


+ kalo kome takmao nak nyusah hidup emak apak kome...sile la balik ke uamh masing2...blajo...minggu depan periksa...ish! ish! tuh pon nak kene pesan bagai...heheh+



(cikguhakimah yang jeles sebab takleh men mercum bom sini sana cam korang...hahaha)



...gitula pesanan tulus ikhlas daripada cikguhakimah...buat masa skunk ni..cikguhakimah ngah terpikir nak bom syaitan2 kat mata jap...mengantok tak hengat dunia da aku nih...ish!! benci betolla kalo makan buke tak hengat dunia nih...hmmm...


...satu lagi pesanan cikguhakimah...


"makan sebelom lapar...berhenti sebelom kenyang..."


...sekian entry mengebom sane sini sampai tak hengat dunia...


...selamat bersahur semua...





...+hakimahrahman+...

1 comment:

  1. waduh2...cegu kta kat shahrul yerr...hehehe...

    ReplyDelete

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...