....cLick! cLick! cLick!...

Saturday, August 20, 2011

seLamaT haRi keJadiAn mEkna!!!

...Assalamualaikum (w.b.t)...


...kisah besday mekna yang bajet speechless ni sebenarnya nak share ari tuh lagi sebab besdaynya 17082011...tapi tak menyempat...bz berdating ngan mr.tesis...heheheh...


...jom!! jom!! jom kiter review kisah si bajet speechless + bajet comel ni...


...al-kisahnya...masa hari Rabu ari tuh...sempena dengan nuzul quran...aku, mekna, eja, eiy, lia n sarah pi buke pose kat kuala perlis...saje je la sebabnya puase nih memang tak buke agi kat kuala...kire 1st time dalam bulan pose nih...


...secara kebetulannya...ari kami pergi berbuka nih...bersamaan dengan besday mekna...tade niat pon nak celebrate besday mekna...malas nak celebrate...buat semak jer...hahaha...(hati keji bagai)


...da alang2 besday si minah senget nih...kire kitorang pon rancangla majlis nak celebrate besday yang sebenarnya tak celebrate pon...hehehhee....


...aku awal2 agi kuar dari umah...konon alasan nak amik sarah...nak gi cari barang sket...sebenarnya...niat dihati nak gi cari kek..hehehe...


...dan dan da kuar awal tuh...pergila aku menerawang mencari kek...hehehe....terbang kesana kemari..hehehe...akhirnya...singgah la aku kat kedai kek garden...beli sebijik kek...nak beli kek secret recipe tak mampu..yela..bukan orang kaya...


...kalo orang kaya...die beli kek secret recipe...tak men beli kek garden...not my taste!!! kalo beli pon sekadar pandang n potong jer...tak lalu nak makan...wat bazir air liur aje nak nguyah nak makan kek yang tak sedap hape nih kan...hek3...


...tapi kami takpe...kami bukan orang kaya...dapat makan kek garden tuh pon da kire syukur yang amat da tuh...hehehe...daripada aku perabih duit berlakon jadi orang kaya makan kek secret recipe...bekla aku gune duit yang hade tuh wat beli barang-barang yang berfaedah...tadela hujung sem aku sengkek...nak makan pon kene ikat perut...oh!!! sungguh bukan diriku begitu!!! hehehe...


...oh hakimahrahman!! sudah2 la tuh mengata orang...ye..mengaku itu penting....lalallaala....


....tetttttttttttt!!!!!!!!... 


...kek mekna yang comel bagai sebab orang yang pilih kek nih pon comel yang amat...hehehehe....





(sambung alik kisah diatas)


...da kuar daripada kedai kek garden tuh...ulang sekali lagi...kedai kek garden yer...bukan secret recipe...hehehe...(hakimah yang tak penat tambah dosa bulan pose nih...hehehe)...aku ngan sarah pon melencongla ke kuala perlis...pergi order lauk buat buka pose...order yang simple2 jer...yang penting murah dan kenyang!!...


...tak gune makan makanan mahal kalo hati tak senang pikir duit da melayang bagai!! yang pasti...makan makanan murah...pasni takyah ungkit duit da abis banyak sebab belanja orang...hehehe...


...mak saya kata...


"dose tao kalo kiter mengungkit...tak berkat hidup kite...nampak no kiter tak ikhlas...niat nak menunjuk2...tak bek tao..berdosa....hehehhe"


...okeyh!!! jom kite review lauk-lauk berbuke pose kami...hehehhe...




...yummy!!!... :-p


...tepat pukul 7.30...kebetulan si sarah nih sibuk nak terkencing....aku pon amik peluang gi kat kete jap...kuarkan kek dari kete...berjalan ngan penuh sopan santun sebab niat di hati nak sorok kek...hehehe...yang pelik bin ajaibnya...si mekna ni leh tak perasan aku dok sebelah die...pegang kek...ish!!! ko nih jangan jadi bendul sangat...menyampah aku...hehehe....


...die leh tak perasan aku men2 mata ngan dak lia...bagi signal suh alihkan telor sebab nak letak kek...adoiya!!!...


...dah alik telur tuh....


...tadaaaa!!!!...


happy birthday to you,
happy birthday to you,
happy birthday to mekna,
happy birthday to you...






...ceh!! tetiba si mekna ni berlakon wat muke speechless bagai sebab konon2 terperanjat aku bawak kuar kek...eleh!! macam tak biasa...taon lepas pon camni gak kan?? hek3...


...kuarkan kek..amik gambar potong2 kek jer...tade pon nak men suap2 kek sebab da nak buke kan...hehehe...nasi lebih penting dari kek...hek3...so..kek simpan dalam kotak alik..masuk plastik...buang jauh2...


oh!! kayenya kami nak buang kek bagai...ehehe...bajet kaye sebenarnya sebab kek tuh simpan letak atas kerusi jer pon....menitik air mata nak buang kek cam dulu tuh...oh duit!!! melayang-layang depan mata...huk3... sekarang tidak lagi...kami bijak pilih orang untuk dibelanja...hek3...(sekali lagi dosa berbakul2)


...dah abis melantak bagai tuh...bayar makan then pergi cari masjid tok singgah solat maghrib sebab da nak abis waktu kan...haaa!!! ade kisah makcik yang baik hati yang aku nak share kat sini...tapi...tungguuu!! next post k...hehehhe...


...pastu menerawang lagi memperabihkan minyak kete pergi cmart semata-mata nak beli cool blog...tapi tak dapat sebab da tutup...huk3...sedih giler rase...huk3...takpela...still have much time rite...i'Allah...


...moh kite nengok gambor kami yang tak sedar diri bergambar nih...hehehe...









...entry mekna bajet speechless ends here...


...do wait for my next post k...kotla ade orang len yang bajet speechless lak yang aku nak khabor...hehehe...


...+hakimahrahman+...


No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...