....cLick! cLick! cLick!...

Friday, June 15, 2012

Aku anak kampung.....

...Assalamualaikum (w.b.t)...

tweet!! tweet!!

menjengah lagi...dan lagi...dan lagi...cuba untuk tidak menjadi chipsmore... =p

aku anak kampung...hmmm....semacam tajuk lagi jimmy palikat..tapi...bukan maksud nak mengkomersialkan suara yang sedia tidak sedap nih...hahhaha...tapi sekadar nak bercerita ngan korang yang aku nih memang orang kampung...

aku orang kampung...tak biasa makan roti sapu jem...biasa makan roti cicah air kopi jer...tapi bila di pasir gudang nih...jangan kata air kopi...serbuk kopi pon tak terbeli...hehehhe...keadaan yang sesak di sini...ngan kereta yang berpusu-pusu masuk n keluar dari pasir gudang...ngan pekerja-pekerja kilang...ngan lori besar gedabak...oh!!! sungguh hakimahrahman tak biasa...jammed disana sini...hmm...tak suke!! tak suke!!

kalo dekat kampung...tade jammed...bawak kete pon relax jer...tade yang gopoh gapah...tapi orang kat sini...ngan signal patut campak laut...main sesuka hati nak motong...nak msuk kiri kanan...oh!! mencabar keimanan yang sudah sedia ada tipis betolla...sungguh aku tak suke ngan pemandu sini yang tak berhemah...hmm..

kalo kat kampung...kat perlis...nak kuar pegi beli makan malam...relax jer kalo kuar sorang...tade rasa takut...tade rasa cemas...tapi kalo kat sini...tadola den...aku rela berlapar dari kuar cari makan...keadaan yang aku tak biasa...ngan jenayah merata...sumpah!!! aku rela ikat perut dari kuar beli makan...hmmm...n untuk pengetahuan korang...tempat yang paling selamat aku rasa nak makan kat sini...tade tempat lainla....harusnya tesco...kat tesco ramai orang...rasa selamat tuh ada kat sana...jadi kalo balik skolah...terus singgah tesco...beli apa yang patut...pastu balik...membongkang..hahahah

kat pasir gudang nih...nak beli makan basah susah...kalo ada pon beli ikan hari ni...sok da terkeluar perut da...da busuk..haruslah bila makan tercirit birit aku...hahahha....kalo agak-agak nak beli barang basah yang boleh tahan lama pon...ayam la yang boleh dipercayai...tu pon...kene rendam gandum...air asam jawa...sebab ayam dah tak segar da...

begitulah nasib menjadi merantau warrior...terima seadanya apa yang ada kat sini...tapi..masih belum mampu adapt ngan persekitaran di sini...sungguh!! aku memang orang kampung...masuk jer pasir gudang...ingatan terus melayan teringatkan perlis yang aman damai itu....hmmmm....

ingatan ke kampung halaman n perlis menjengah minda...seharusnya ingatan yang kuat buat mr.kekasihhati yang nun jauh merantau di cameron highlands...baik-baik disana sayang!!!

bile kerinduan semekom...mulala kalut...nak pindah!!!waaa!!!taknak duduk sini!!! ='(

tak cekal n kental betolla hakimahrahman ni... huhauahuahuahua...seharusnya...september..eG tukar...hahahahha....kononnya rela dihantar berkhidmat walau kemana sahaja...hahaha...

aku rela apa...kampung jer aku nak...bandar???wa tak minat maa.... =p

...+hakimahrahman+...

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...