....cLick! cLick! cLick!...

Monday, June 6, 2011

cEriTa kEdaI kOpI : ~kIsaH pakCik taKDe sIViK~

...Assalamualaikum (w.b.t)...



...cerita kedai kopi kedua dari aku yang tengah panas macam goreng cekodok panas di petang hari yang sungguh panas nih...huhu...actually citer ni da takla panas sangat sebab da 2 ari berlalu kan...tapi aku nak citer gak kat korang tentang alkisah pakcik di Giant Kuala Terengganu yang tade sivik...tetttt!!!!!!!!...


...alkisahnye bermula bile aku bawak anak2 murid kesayangan aku Aliff Najmie and Redza Muizzuddin berjalan2 ke Giant K.T kebetulan diorang datang ke terengganu untuk match takraw...jadi...sebagai guru yang baik...aku bawakla depo nih pi jenjalan...tapi...entry nih aku takmo citer kisah aku pergi berdating bersama mereka...tapi kisah pakcik kedai jam yang mungkin tak lulus paper sivik suatu ketika dahulu...atao mungkin masa die skolah rendah dulu, matapelajaran sivik belum diperkenalkan lagi...hmmmm...



...da masuk Giant tuh...saje je la bawak diorang pusing2 satu Giant...skali ter"stop" kat kedai jam kat gerai2 kecik kat tengah tu...tengah syok2 tengok tuh...Aliff cakap die nak satu jam ni...harga die spuluh hengget...tak kesah pon...tapi jam tuh da mati...tapi Aliff nak gak...takpela...cakap ngan pakcik sivik nih...die cakap die leh tukarkan bateri...ok la tuh...then masa die nak tukar bateri tuh...skali adela satu family nih datang tengok jam...pakcik ni leh sound camni...




"tengok molek...kalo pecoh gati ar..saya tulis doh peraturan tuh...jangan nok maroh lok...saya hok tulis peraturan tuh"


...aku cam hang jap..perlu ke pakcik nih sound camtu kat pelanggan die sedangkan family tuh tak sempat agi nak sentuh jam tuh...kalo aku...sumpah aku hangin...aku blah jer dari situ...ape ke halnye la pakcik ni...tade angin tade ribut nak emo semacam jer...datang bulankah???lelaki tapi...hmmm...aku hang gakla...tapi tunggu jer die betolkan jam aliff...



...pastu bile nak bayar...aku tade duit kecik...ade 50 hengget...bagi kat pakcik tuh...die leh suh aku gi tukar duit kat mane2 sebab die tade balance....ish...ape ke bangang pakcik nih...sape penjual dan sape pembeli nih...kalo aku tak pikir yang aliff nak sangat jam tuh...sumpah aku blah...takyah bayar...takyah amik jam tuh...bangang gilo!!!sumpah aku geram sangat...orang kalo nak meniaga...kene la pandai jaga ati customer...angkatla bontot tuh jap pi cari duit pecah...mane leh suh customer buat...nak kate tua...takpon...baru 40++ kot...bangang betolla....sakitnye jiwa dan raga aku nih... (T_____________T)...



...lastly aku pegi kdai rotiboy...aku beli roti kat dak dua orang nih..then aku suh aliff gi bayar...malas aku nak nengok muka pakcik tuh...hangin tol aku...tade sivik punye orang...ish...silap betol pakcik tuh...cari pasal ngan cikgu sivik...memang kene cop tade sivikla...huhuhuhu....


...memandangkan aku nih cikgu sivik...jadi...aku tadela nak sound pakcik tuh masa nak bayar tuh...sebab aku blaja adab ngan orang tua...hmmm...rase nak tarik jer pakcik tuh masuk kelas 5B blaja sivik ngan aku...orang yang tade sivik ni kene adekan siviknya...nak lagi jurujual...cane perniagaan nak maju kalo die tak pandai jaga adab ngan customer...wahh gitu!! tapi sesumpah aku banned pakcik tuh dari list hidup aku!!menanah jer ati nih tak ilang agi...huhuhuh....



...begitula kisahnya cerita kedai kopi aku ari ni...kalo korang kat tempat aku...hape agaknye korang rase???mendidih tak???sumpah hot and spicy beb!!!huhuhu...tapi ape2 pon...terubatla gak bile tengok aliff suke sangat ngan jam tuh...rase sejuk la sket ati nih...huhuhuhu....





...okeyh...kedai kopi aku tutup...da petang sudah...hehehe...anyway..thanks for reading dis hot and spicy entry k babe!!!... (",)


...+hakimahrahman+...

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...