....cLick! cLick! cLick!...

Wednesday, June 29, 2011

...u kiss u pay... :-p

...Assalamualaikum (w.b.t)...



...title yang sangat menggemparkan...cukup untuk menimbulkan kontroversi yang "hot" gituh...ngeh3...



...actually title tuh tade kaitan ngan isu batas-batas pergaulan manusia...ape ko hingat ko kene bayar kalo ko nak cium aku...oh tidak!!!tak hingin mak!!ko bagi aku sejuta pon dah tentu aku tak hingin tao...ngeh3... 
...udah macam beruk jer aku nih...asyik ngeh3 jer...ye dop???tett!!!



...title yang very da over kat atas tuh timbul sebab aku tak puas ati ngan cara orang Malaysia nih drive...mesti korang kate aku sewel kan sebab ape la kaitan antara cium ngan cara orang drive...adekah aku yang sewel atao korang yang lambat pick up @ lampi???



...hmmm...nak jadikan criter...minggu lepas aku on da way alik dari besut ke kangar...besela...melalui jalan grik yang sungguh mencabar keimanan + kesabaran + ketakutan dan segala ke....an la...korang tambah sendiri apa korang nak...kenela bawak ngan penuh berhemah dan berhati-hati..besela...bawak 80-90 jer...drive sorang...memang mata agak ngantokla kan...so...just slow drive...kang bawak laju-laju kang tak sampai kangar lak...mintak simpang...sedang dok asyik bergedik berjoget sakan dalam kereta...ade kete kelisa nih...follow baek punye...rapat giler...ngan lampu ketenye terpasang...memang spesies tak percaya kuasa cahaya matahari betolla...die nak over take aku...tapi kat selekoh...so...die takleh nak over take...so...die memang follow serapat mungkin...aku bukan kesah die nak over take ke hape ke...tapi yang aku kisah yang die follow rapat tuh...ish!!buatnye aku emergency brake cane???takke ko cium bontot kete wira aku...da la kete apak aku...uish!! memang membahang betol rase di hati nih...



...aku tak kisah kalo ko nak cium...tapi...kalo ko tercium...ter la kan kononnya...ko jangan salahkan aku lak kalo aku ter"emergency brake"...masa tuh ko jangan lak melompat cam beruk  lak kat lua kete tuh sebab bengang aku emergency brake...aku tak cakap banyak...aku mintak ko cat alik je seme kete aku walopon ko langgar sikit pon tak jejas cat kete aku...kejamkan aku???...sebab ko pemandu yang tak berhemah...ko nih mesti spesies yang tdo tak hengat dunia masa ko amik kursus kelas memandukan???takpon ko nih spesies yang tak ambil kesah ngan benda2 simple camni kan???



...okeyh...meh sini meh...kak kimah yang anggun nih nak ingatkan balik ape yang korang da lupe...cian ea...ingatan jangka masa pendek yer...takpe2...akak yang anggun nih tak marah pon...cume akak nak bagi peringatan jer kat adik2 yang lembap ckit nih...mungkin akak nih hebat sket kot...ingatan jangka masa panjang...ye dop???hahhaha....



...len kali adik2 ku sayam...kalo drive tuh...pastikan jarak ko tuh 2 saat dari kete kat depan kete ko...ha???macam mana jarak dua saat??ko set jam ko...cukup 2 saat kete depan ko tuh gerak...baru ko gerak...hehehe...ibarantnya camtula...kalo masa time kursus dulu...die kate...kite cari satu penanda...pokok kat tepi jalan pon boleh...bile kete kat depan ko da melepasi penanda tuh...ko kire camni...



...1001...1002...



...andai kate abis je ko kire tuh...ko baru lepas penanda...maksudnya...jarak ko selamatla...tapi kalo sebelum ko abis kire ko da lepas penanda....maksudnya...jarak ko tak selamat...in case kalo kete depan ter"emergency brake" sebab terkejut kuman lalu ke...kalo ko berada dalam jarak yang selamat...ko selamatla...sebab...ko dapatla buat ape yang patot...tadela ko makan stereng lak...jenuh lak mak ko nak jaga ko kat hospital kan...



...ha!!nih bile akak yang anggun nih da nasihat nih...adik2 janganla buat2 tuli ke pekak ke ngan apa akak cakap nih...tak bek tao...nanti Allah bayar cash baru padan muka...hehehe....tapi...kalo korang rase tak sayang nyawa korang...rase cam amal ibadat tuh da banyak...rase cam da layak masuk syurga...xpon kalo rase leh tanggung siksa neraka...korang bawakla camtu agi...follow baek punye deh...kalo korang kat blakang kete aku...aku tengok jer...andai kate korang cium aku...korang bayo la deh...aku tak cakap banyak... (",)...



...wah!!tetiba rase cam aku da tukar job da...jadi penceramah kelas memandu...ngeh3...okeyh...jom kite usha gambar penceramah kelas memandu yang terbaru nih...pelbagai aksi ketika memandu...
...pliss jangan tiru...masa nih aku ngantok tak hengat dunia...ni je cara hilangkan ngantok...:-p












...thanks sebab sudi menjengah blog yang tak seberapa nih...ehhehe...and...thanks for reading da entry k dear!!!...



...+hakimahrahman+...
 

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...