....cLick! cLick! cLick!...

Sunday, July 31, 2011

maLam pERtaMa bERteRaWiH......

...Assalamualaikum (w.b.t)...



...salam Ramadhan buat semua bloggers, followers, silent readers and buat semua muslimin dan muslimat....



...yeay!!! sok puasa...menghitung hari untuk sambut raya.... :-p...puasa pon belom...da kalut nak raya...terasa cam kanak-kanak pulak...ngeh3..



...biler sok puasa...jadi malam nih da start sudah terawih...da terasa da kehangatan bulan puasa bile da start terawih...hmmm...seronok berterawih...ntah tahun depan ade kesempatan lagi ke belom untuk berterawih...moga dipanjang umur untuk bertemu lagi Ramadhan tahun depan...amin.... (",)



...nak pilih masjid nak berterawih pon da jadi satu hal...satu nak masjid hijau...satu nak masjid biru...masjid biru lak ade dua...satu kat kangar...satu kat tepi maktab...hmmm...mesti korang hang kan nape masjid hijau...nape masjid biru...hehehe....untuk pengetahuan korang...kitorang nih panjang akal...hehhe...bile malas nak hafal nama masjid...kitorang label nama masjid ikut warna kubah...haaaa!! celik akal tak?? hek3...masjid hijau sebab kubah warna hijau...masjid biru sebab kubah warna biru...haaa!! cerdikkan??? hek3...



...lastly...kitorang solat terawih kat masjid biru sebelah maktab....sebab....sebab masjid tuh ade air-cond...hehhe...at least sejukla sket masa solat tuh...al-maklumlah...dosa da melambak...hehehe...kang berpeluh-peluh lak time solat...hehhee....



...alhamdulillah...ramai jugak orang yang berterawih...lelaki dan perempuan...sama ramai...heheh...terpaksa skodeng pakcik2 sebab masjid tuh tak pasang tirai...hehehe...sori sayang!!!hehehe....



...bile aku ngepost entry nih...paham2 sendirila...adela sebab ngape aku nak citer sal solat terawih aku nih...haa....nak dengar tak kisah klaka...ehhehe..



...jom...jom...jom...



...al-kisah...masa ngah solat isyak...tetiba jer bunyi orang jalan kuat sangat...takpela..biarkan je la...biasa la tuh...budak-budak...takpela...sekali ade sorang dak pompuan nih...lalu depan saf kitorang...chubby daknye...aku cube khusyuk...tapi sebab lalu depan aku...jadi nampakla figure budak nih...hek3...




...tapi takpela...aku buat bodo je la..skali dak nih lalu lagi...tapi yang aku perasan...die ade pegang something kat tangan die...warna kuning...ape kebenda la plak dak nih..cube khusyuk agi...hehehe...rupe-rupenya dak nih pegang penyapu kecik warna kuning...yang ade penyodok skali tuh...yang kecik jer tuh...korang tao ape die wat????die pergi sapu kain semayang makcik2 kat sebelah aku nih ngan penyapu kecik tuh...kan kiter solat berdiri...die bantai gi sapu...adush!!! ape hal dak ni nih...ish....tak khusyuk solat aku...



...abih solat...bagi salam kiri kanan...tanye dikna n ieja...diorang perasan tak...rupe-rupenya diorang pon dok tahan gelak sama cam aku jugak...hahaha...aku rase makcik2 yang kene sapu ngan die tuh agi tak khusyuk dari kitorang....hhahahah...kalo die sapu kain semayang aku...sumpah aku gelak berair mata...hahaha...ni pon aku tahan gelak sampai nak putus urat kentut aku...hahaha...sumpah klaka...hahhaa



...da tuh...pandang la blakang nak tengok bdak nih...rupe-rupenya dak nih sindrom down...rasa bersalah lak gi gelakkan die...hehehe....tapi sumpah klaka weh...hek3...kalo korang kat sebelah aku...mesti korang lagi teruk dari aku gelakkan dak nih...hehehe...ntah2 seminggu korang gelak tak berenti....hehehe...korang nih bukan leh caye sangat bab gelakkan orang....hak3...



...gitula kisah malam pertama bertarawih di masjib biru sebelah maktab...harap2 lepas nih da tadela kejadian2 yang boleh memutuskan segala urat saraf aku + menyebabkan aku tak khusyuk solat...hehhehe...hopefully... (",)



...harapan ramadhan tahun ni...



~semoga semua amalan diterima hendakNya~



~semoga dapat memperbanyakkan amal ibadat....amin~



~semoga ramdhan kali ini lebih bermakna dengan kehadiran mr.kekasih hati~



~semoga tak ade keuzuran untuk ponteng terawih~



~semoga segala doa dimakbulkan~



~amin!!~




...mr.kekasih hati buat aku bersemangat untuk berpuasa tahun ini...(",)...semoga cinta dan kasih sayang yang diberikan berpanjangan dan mekar harum...semoga hubungan kami dirahmati dan dilindungi hendakNya...semoga ramadhan kali ini lebih mematangkan hubungan yang baru bermula ini...amin!!...



...sebelum aku tamatkan entry ini...nak wish....



...Salam Ramadhan semua!! jangan ponteng puasa k!! (",)...







...+hakimahrahman+...





...

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...