....cLick! cLick! cLick!...

Tuesday, July 12, 2011

~rOaDbLoCk saNe sIni~

...Assalamualaikum (w.b.t)...




...selamat petang Malaysia!!!...



...alhamdulillah keadaan negara kembali kepada asal...hampir dihuru harakan oleh pakatan BERSIH baru-baru ini...hopefully keamanan negara berkekalan aman hingga ke akhirnya...amin...



...gara-gara BERSIH...hampir sepuluh road block aku kene tempuh sepanjang perjalanan balik besut khamis lepas...sungguh aku tension!!!...penatla kaki nak nekan brek..nak nekan minyak agi...nak masuk gear agi...kalo kete auto i tak kisah mak...tapi nih manual..naik semput jugakla aku...huhuhu...



...start dengan road block kat tol a.s selatan...mule pelik gak tetiba jammed semacam jer kat tol..ingat ade accident ke hape...upe-upenya road block...hm..tak suke!!!da sebabkan waktu perjalanan aku terganggu...huk3...then dekat dalam kampung kuala pegang...ade jugak..ish...paneh!!!hehehe...pastu dekat bukit baling...pastu dekat jeli...pastu dekat bukit yong besut...hmmm....nasib bek depan pintu umah aku tade...kalo tak...memang over la tuh...heheheh...




...gara-gara bersih...kaki i naik letih!!!...i tak suke!!!! huk3...
...nak dijadikan story...hehehe....i ter"sound" sorang anggota polis...ampun pak polisi...saya tak sengaja pak!!!...hehehe...nak tao???jom kite ikuti perbualan dibawah...hehehehe...




pak polisi : assalamualaikum....


hakimahrahman : waalaikumussalam....




pak polisi : tengok lesen cik....


 
(hakimahrahman terus kuarkan lesen tanpa segan silu...ngeh3)




pak polisi : wah!! da standby siap2 da lesen....(sambil tersenyum simpul)



 
hakimahrahman : a'a...sebab semalam da kene kat sini jugak...(tanpa perasaan bersalah)...




pak polisi : nak buat macam mana...da kerja kami...terima kasih...(dengan muka bersalah gile2)...




...ampun pak!!!sungguh hakimahrahman tak berniat nak cakap camtu...tapi sungguh saya penat sebab setiap kali saya lalu jalan tuh...mesti akan stuck antara 15 hingga 30 minit...saya tak suke!!!sangat2 mengganggu...bukan taknak hormat keje anggota polis...cume kadang-kadang nek jemu kalo da sehari kene sampai 5-6 roadblock...penat sangat...lagi2 kalo setiap hari lalu jalan yang sama...setiap hari kene tunggu untuk road block...cemuh!!




...hopefully pasni da tade da road block sebab BERSIH pon da tamat...kalo nak road block pon biarla nant rayer nanti..yang tuh aku maafkan...huhuhu...




...kat bawah ni ade gambo2 yang sempat snap masa dalam kete on da way alik besut with them..naseb bek kitorang tak kena tangkap ngan polis sebab bergambar sakan...uish!!! merbahaya tuh...ngeh3...










...+hakimahrahman+...


No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...