....cLick! cLick! cLick!...

Sunday, May 1, 2011

hEpI LaBoR dAy!!!!

...Assalamualaikum (w.b.t)...





...hepi labor day to all Malaysians!!!...
...hari untuk berehat with da lovely family and frens...
...hari untuk berhibur + bersuka ria and hari untuk menyesakkan jalan...
...sesakkah jalan???...
...seyesly bukan kat bandar2 besar such as kl jer jalan sesak...
....tapi perlis sangat sesak hari ni...



 ...what????????????....

...perlis sesak???????? biar betol!!!!....



...tapi tulah hakikat yang korang kene terima...
...huk3...


...takmo citer sal jalan sesak dulu...
...nak bagi suspend skit...hahahhahaa....


...memandangkan aku nih tak bekerja agi...kerja pon sebab praktikum jer...jadi...aku takla terasa sangat sal labor day nih...hak3...kejamkah aku???...hehehe...
...tapi aku mula terasa bahang labor day bile nak pi makan anjung keli ngan mekna...kuar ngan si senget ni jela sebab da pakwe tade nak ajak berdating...hahahah...orang yang ade kapel syokla...hujung minggu ni la masa berdating sepuas2 nya...melepas rindu...tapi aku sunyi...huk3...
okeyh...stop merapu...nampo laju2 nanti....
...berbalik sal citer anjung keli tadi...sampai anjung keli, anjung keli tutup...
...lupe...labor day depo slaloo tutup...
...okeyh...pusing cari kdai lagi ngan si senget nih...
 ...da puas pusing...seme kedai tutup...
...ape kes...takkan labor day seme kdai tutup...ish!!! tensi tahap kritikal betolla....
...pusing2 da sampai berseri...jauh gak aku meronda...perut punye pasal...ke gunung everest sanggup ku daki...walllah!!!!....hahaha...


...jupe satu kdai makan kat tepi jalan...dulu penah makan kat cini ngan si dia...sob3...terkenang lagi...hahaha....
...aku amik ikan keli...sotong 2 ekor...berdegil @ bergedil...hak3...air tea ais...
...makan punye syok...
...skali bayar...
...amik ko!!!!!!!! RM10.30...(aku bold n large siap)...
...kepala hangguk ko mahal nak mampos...macam makan kfc da rase...
...seyes aku banned kedai nih...
...hape ko ingat sedap ko masak??? (dalam ati cakap sedapla jugak)....
...hape ko ingat sebab labor day ko leh letak harga makan mahal2??????...
...kalo camni...tauke balak pon bankrupt!!!...tensi tol...
...menangis nak gi bayar...mahal.....huk3...


...kuar dari kedai makan ngan kadar paling segera...tak toleh da...menanah jer hati...
...takpela da naseb badan... (sedapkan ati)...sob3...


...da abis makan...pusing g c-mart lak...jauh gak pusing...
...labor day nye pasalkan...berjalan sakanla aku ari nih...disamping nak redakan rase hati yang mencucuk2 nih...menanah jer ati aku nih...sabo je la....
...sampai c-mart cari barang2 keperluan sat...pusing2 sat...
...pastu datang idea gile!!!!....


...orang len kalo labor day nih tak kerja...tapi aku ngan mekna buat kerja giler....kome nak tao ape idea gile + kerja gile yang kami buat???
...scrolll sat...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


...pergi padang besar...


...mesti korang tertanye2 kan apsal aku cakap kitorang wat keje gile????...
...untuk pengetahuan korang yang tak dok dalam perlis ni...
...jalan dari berseri ke arau memakan masa 10 minit...jalan dari berseri ke padang besar memakan masa 15 - 20 minit...
...tapi...
...jalan dari arau ke padang besar memakan masa 30 - 35 minit plus minus ngan jammed...
...okeyh harap korang paham yang kitorang buat keje 2,3 kali pusing2...padahal dari berseri tadi terus je ke padang besar...
...okeyh...hang di situ...




...okeyh abih citer bab pusing2 kangar....
...sampai padang besar...
...nak terjojol biji mata aku...
...selama 5 taun aku kat perlis nih...aku tak penah tengok padang sebegini rupe...
...apakah yang berlaku?????....
...adekah ini yang dikatakan fenomena labor day????....




...nak tao apa yang berlaku????...




...tak yah scroll la...aku pon da penat nak suh korang scroll...hahahhaa....




...padang besar jammed k!!!!!!...



...harap maklum...aku ulang skali lagi...







...padang besar jammed!!!!!!!!...





...sumpah aku tak penah tengok padang besar jammed...kalo ramai pon takat gitu jer...nih sampai nak park kete kat atas pon takleh...ape kes...gile jammed...aku pon leh parking kat roundabout je...jauh gakla...huhuhu...
...masuk bazar takyah cakap la...sesak giler...
...pergh!!!!...tetiba aku mengagumi negeri perlis...




...sebab...




...sebab 1st time aku tengok perlis jammed....




...hak3...kejamkah aku...hahahhaa....




...anyway...korang pon mesti terkezut berukkan dengar perlis jammed...hahahaa...padahal yang jammed nye kat padang besar je pon...gempak je lebey....hahahaha....
...sekian sahaja citer fenomena labor day aku ari ni...
...akibat perasaan teruja yang melampao...
...aku nak share gak ngan korang...
...hak3...aci tak????...hahaha....




...hepi labor day Malaysians!!!!!!!!!!...








...thanks for reading da entry darlingss!!!!!!!!!...


...gambar2 menggediks bersama si senget ini...hahahaha....check it out!!!...











...+hakimahrahman+...



No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...