....cLick! cLick! cLick!...

Saturday, May 21, 2011

maNusIa itU buTa haTinYa....

...Assalamualaikum (w.b.t)...



...tetiba hari ni nak tulis entry pasal manusia yang buta hati...hahaha...jangan silap yer...bukan buta matanya...tapi buta hatinya...hahahha...
...sometimes kite tak sedar ngan sape kiter berkawan...kiter rase yang kawan kite tu da baik giler da..care sal kiter...masa kiter sakit...masa kite lapar..masa kiter tension...masa kiter sunyi...masa kite nangis..masa kiter ketawa...seme die ade ngan kiter...


...tapi....
..kiter tak tao ape dalam hati die...btol apa orang cakap...susah kite nak kenal hati budi seseorang...even bertahun2 kite kawan ngan die...makin lama makin nampak perangai die yang sebenarnya...


...dlu n sekarang...aku selalu nangis sebab kawan...macam2 aku kene ngan insan yang bergelar kawan ni...kene sound...kene tipu...kene tikam dari belakang...seme aku kene...hahahha...korang nak ape??list jer...seme aku penah rase...tapi benda ni lah yang ajar aku supaya tidak mudah percaya apa orang cakap...jangan sesuka ati ko nak citer seme benda kat orang...hahahah...jangan mudah percaya apa org cakap kat ko...cari bukti sblum ko caye...hahaha...sebab aku penah alaminya...giler bersungguh kawan aku citer kat aku yang ade org cakap cam2 kat aku...skali bile aku cari...upenye die yang cakap...satu je aku leh cakap...BODOH!...hahaha...internet di hujung jari la sayang kalo ko nak tipu aku...hahahaha...seronok bile ade orang camni...hahaha...aku celik it ok sayam???
ade paham???


...kadang2 aku pelik..kenapa ade insan macam ni kat atas dunia ni...tapi bile pikir alik...kalo tade insan macam ni kat atas dunia ni...dunia ini akan jadi bosan...bosan ngan seme orang yang stereotype je...bosan ngan hidup yang tidak mencabar...bosan ngan hidup yang tidur, bangun, makan, gelak2, stadi, makan, tidur alik...huhuh....


...bile ade insan macam ni...kite akan lebih berfikir untuk hidup...hidup tak jadi bosan...hidup lebih mencabar...kite akan lebih berhati2 bile pilih kawan...hidup jadi lebih meriah...hahahha...meriah ngan perangai orang yang bermacam2 jenis...bermacam2 stail...bermacam2 personaliti...and insan2 ni lah yang ajar aku supaya menjadi insan yang lebih berhati2...insan yang tidak mudah percaya cakap orang...insan yang tidak mudah bercerita kat orang...sebab sometimes...ade insan yang bermulut bocor...die tak tao yang kiter tao yang die jaja cite sal kiter kat orang...hahahha...seronok bile orang bercerita sala diri kiter ni..rase cam ade orang care sal kiter...hahahah...sewonok2...


...sape pon mereka...aku tak kisah...sebab aku ade kawan yang betol2 kawan sehidup semati ngan aku...kawan sampai syurga...kawan yang aku percaya dari hujung rambut sampai hujung kaki...kawan yang sentiasa ade bile aku menangis...aku ketawa...yang sentiasa nak dengar citer2 aku yang banyak...kawan yang tak penah jemu bagi aku nasihat...bagi aku sokongan...kawan selamanya kawan!!!!!...














...thanks frens...thank u so mucH!!!!!!


...+hakimahrahman+... 


No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...