....cLick! cLick! cLick!...

Monday, May 30, 2011

:: rEviEw fiLeM "NUR KASIH THE MOVIE" ::

...Assalamualaikun (w.b.t)...


...post kali nih nak story bout "NUR KASIH" da movie yang ngah hot cam goreng pisang skunk ni...heheheh...goreng pisangkah???ke cekodok goreng???hahaha....mane2 la...yang penting aku da tengok movie tu (dalam nada untuk menjeleskan anda semua)...hahah...




...mula2 tadela rase nak tengok sangat dis movie sebab cam tak sempat jer nak tengok...ngan exam lagi...then nak alik besut agi...pk punye pk memang sangat tak sempat k...harap maklum...simpan je la perasaan nak tengok tuh...huk3...beli dvd je la jawabnya...huk3....




...but...




...apa yang berlaku???nak tao???...




...tetiba one day ngah khusyuk stadi + ngah ber"mukabuku"...(rajinla sangat stadi sambil fb kan)...heheehe...nek one chat dari pada sir yunus...ngajak nengok dis movie ngan adik tercinta NabIla sYamImi...




...pk punye pk...exam start pagi...kul 08.30 sampai 11.00...movie kol 3.30...hm..nak ke tak...kalo tak tengok very da rugi...hmmm...nak balik khamis...so kalo pegi tengok wayang...balik tuh sempat agi kalo nak packing...hmmm....




...setelah buat pertimbangan yang sebenarnye tak timbang2 pon...hehhee....akhirnye eden stoju nak poi nengok..ish rugi maa kalo tak pegi...hehehe...so...bincang situ n sini ngan pihak penganjuran nih...heheh....akhirnye decide gerak kul 2 dari kangar and my dearly sisto will come and pick me up to the cinema...waaa....best!!!! :-p




...so kami gerak dari kangar dalam pukul 2 lebih2 sket coz gi servis kete jap...terlambat sket dari waktu yang dijanjikan...sowi syg...hehehe...ngan traffic yang agak heavy sebab owg nak masuk keje...so memang kene slow drive la...huk3...so kami sampai sane dalam pukul 3.15 lebih kurang...parkg seme then nek atas kat wayang...tunggu sir yunus beli air then masuk wayang...




...masuk wayang...wayang da start...wah!!! frustnye sebab tak sempat nak nengok intro...ish..sedey tol...tapi takpe coz at least tak terlepas banyak ngat...dalam 2 minit mungkin...huhuhu...so layan je la yang mane yang sempat tengok...ehhehee...






...orang kate kalo nak nengok citer ni kene prepare tisu banyak2...tapi aku sehelai tisu pon aku tak bawak...apatah lagi kotak tisu...tidak same skali...cuak gak...kotla tetiba aku nangis...mao sorok muka setahun ngan nabila n sir yunus...malu k...hahahha...tapi...apa yang berlaku...aku tak nangis pon...setitik pon air mata tak kuar...aku takde perasaan ke cite ni yang tak touching ngat???...




...bile tengok nabila pon tak nangis...i wonder yang citer ni memang tak touching sangat...ade la part yang touching bile adam sakit then mak die tanye die nak makan per tuh...part tuh agak bergenang gakla air mata...tapi tak tumpah k...harap maklum...heheheh...then adela skit part2 yang agak touching...tapi tak taola kenape taknak meleleh...hahahaha....




...tapi overall citer ni bagi aku best...jalan citer die memang nak kene paham betul2 sebab citer ni citer dalam citer...so korang memang kene hayati tol2...sebab nanti korang mesti pening...adam nih mati muda ke mati tua...macam sir yunus n nabila yang dok pening tak abih2 agi...haahaha...then aku la jadi tukang cerita balik apa yang berlaku...ahhahaa...nampak no kaki layan citer kan..hahaha...


...tapi secara keseluruhannya bagi aku...citer nih menarik...layan citer nih best gak...sebab....citer nih romantik...aku ske citer yang romantik...wahahhahaa....then...camne pengorbanan adam, nur and aidil dalam citer nih memang sangat mantop!!!!memang aku salute setiap watak...ske sangat2!!!






...ape yang aku suke sangat bout dis movie???....

-
-
-
-
-
-
-


...+ setting tempat die yang sangat cantik +...


...+ baju2 nur dalam nih memang sangat cantik +...




...+ part bile adam gi cari alik cincin kawen diorang kat padang pasir [touching seh] +...




...+ part bile nur susah payah jaga hubby die yang ngah tenat [aku wish nak jadi cam die] +...




...+ part adam n mak die dalam hospital +...




...+ part mamat ngan adam bile mamat tye adam "nape orang yang baik mesti pergi dulu dan bukan orang yang jahat cam die" +...




...+ watak mia yang sangat comel +...




...+ watak ilyas yang sangat matang +...




...+ part bile aidil teringat wife die [pecinta yang setia] +...




...+ part last skali bile nur ingat anak die +....





-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




...overall aku ske citer ni...penuh nilai keislaman...penuh nilai kasih sayang dan kesetiaan...aku ske...i wish to be like "NUR AMINA" and dapat hubby macam "ADAM"...wah engkau!!! voomdavass!!! hahaha....











...thanks for reading da entry darlingsss!!!....




...+hakimahrahman+...

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...