....cLick! cLick! cLick!...

Sunday, May 22, 2011

...spEkuLasI yaNg sESakKaN otAk...

...Assalamualaikum (w.b.t)...



...da sebulan lebih aku clash...dan dalam masa sebulan lebih inilah...bermacam-macam dugaan yang aku kene tempuh...bermacam2 spekulasi yang aku dengar tentang diri aku...spekulasi yang betol2 menyesakkan dada aku...spekulasi yang buat aku letih...spekulasi yang buat aku jatuh lagi...spekulasi yang buat aku kuat untuk berdiri...
...bile da tak berteman nih...aku ingat orang da takmo fikir sal diri aku...apa aku buat...apa aku rasa...biar aku jer rasa...tapi aku lupa...ade insan yang sangat prihatin tentang diri aku...normalla kawan...bile tao aku da putus...ade kawan die nak masuk jarum...die berusaha keras untuk kawan die...tanya aku macam2...bleh tak kalo ade orang nak kenal seme2...aku tade jawapan...aku hang...perlu ke aku kenal sedangkan aku tade hati nak kenal ngan sape2??perlu ke aku kawan sedangkan pintu hati aku tertutup untuk semua insan yang bergelar lelaki buat masa ini???



...aku diam..aku tak bagi respon...tup2...dapat msg dari dis man cakap nak kenal...aku cakap ngan dak laki nih...aku tak berminat nak kenal ngan sape2...aku perlukan masa untuk semua tuh...yang pasti pintu hati aku memang da tertutup...kedap bunyi + kedap udara...tak yah ketuk...aku tak dengarnye...hahaha...ok...die cakap die paham yang aku perlukan masa...die nak kawan...kawanla...tapi kalo aku tak reply msg ke apa ker...jangan marah...sebab aku memang takleh terima sape2...
...aku ingatkan die jenis paham jiwa...huhuhu...rupenya tak jugak...kawan aku yang nak kenalkan aku ngan die cakap kat aku...cube buka pintu hati aku untuk die...




..."jangan terlalu memandang rupe dan harta"...



...spekulasi pertama yang buat aku hang...
...aku terduduk...
 ...aku jenis pompuan tengok rupe ke???...
...aku pompuan materealistik ke???...



...lama aku pikir pasal benda nih...aku cakap ngan die...kalo aku nih pompuan yang pandang rupa...aku tak terima ex-pakwe aku dulu sebelum dia...die cakap...aku terima laki tuh sebab laki tuh kaya...hang lagi...huhuh...hinanya aku pada pandangan mata seorang lelaki...die tak tao yang laki tuh tak pernah kuar duit untuk aku melainkan aku yang kuar duit bile kitorang kuar...hang...aku hang sampai aku terduduk...
...takpe...aku biarkan spekulasi tuh sunyi and hilang dari hidup aku...aku kuat balik...aku berdiri balik...aku berdiri balik dengan adenya kawan2 kat sebelah aku yang angkat aku untuk berdiri teguh...



...spekulasi tuh hilang...hanyut dalam peredaran masa...aku kembali ceria...teruskan hidup dengan lebih bermakna...

 
...tetiba tengah asyik dok melayan facebook...dapat satu msg kat fb yang tye aku kenapa aku curang...hang lagi...aku cantas kate2 orang tuh sebab aku hormat org tuh n org tuh memang jenis suke bergurau...aku layankan gurauan die...aku cakap aku tak curang...tapi pintu hati aku da tertutup...orang tuh menyepi...



...pagi...sedang elok stadi sambil online...tetiba nek chat kat fb aku...someone yang rapat ngan aku...aku hormat die...sekali lagi persoalan yang sama timbul...


..."kenapa awak curang ngan die...die tak cukup baik ke untuk awak?"...




...spekulasi apakah ini...aku jatuh...aku jatuh terduduk...sesak nafas aku...otak tak dapat berfungsi dengan warasnya...berpeluh aku berfikir...apa logik akal yang menyebabkan orang cakap aku perempuan curang sedangkan aku separuh mati setia dengan dia???
...lama aku hang...aku msg kawan aku...kawan yang aku percaya...die kate...ade satu sumber yang cakap...





"...kimah tuh kejap je...nanti dapatla boyfriend baru...kimah kan mudah mesra ngan lelaki..kimah kan peramah giler ngan lelaki..."



...aku terdiam...aku terkedu...tetiba aku rase macam ade satu batu yang menghempap dada aku....sakit...perit...terluka...dihina...sedihnya hanya Allah yang tahu...




...kat mane harga diri aku????...




...kat mane maruah aku???...




...senangnye maruah aku dipijak2 sesuka hati...ibarat sampah ditepi jalan yang hanya tunggu dipungut oleh MPK untuk dibakar dan dihapuskan dari dunia nih...ohhh!!! peritnya...sakitnye hati ni...dimana rasionalnye pemikiran die yang tak pernah kenal sape insan disebalik WAN NOOR HAKIMAH AB RAHMAN yang dengan mudahnya melemparkan penghinaan dan fitnah itu??? die tak pernah bergelar seorang sahabat baik kepada aku...hanya sebagai rakan satu batch yang hanya kenal aku sebagai...
..."oh, kimah!!! dak muzik B...budak besut"...



...die tak penah tao sape aku...tak penah tao pasal keluarga aku...pasal kisah percintaan aku...dan yang nyata die bukan rakan sekelasku...dimana letaknya logik pemikiran die untuk menimbulkan spekulasi tersebut yang nyata spekulasi tersebut dah tersebar seperti virus H1N1 yang menyerang negara kita satu masa dahulu...


...hinakah seorang perempuan yang bernama WAN NOOR HAKIMAH AB RAHMAN ini pada mata setiap lelaki???




...yer...aku tak secantik perempuan2 lain dan mungkin aku tidak sebaik makwe die yang tatang die bagai minyak yang penuh...tapi aku perempuan biasa...aku perempuan yang ade harga diri dan aku tak rela harga diri aku dipijak dan dilempar sesuka hati...cerita aku dijaja ke sana kemari seperti apek cina yang menjual sayur di taman2 perumahan...aku tak rela harga diri aku dilambung, dipusing2 dan dilemparkan sehingga pecah berderai bile terhempas...



...aku perempuan biasa...ade rasa terhina...ade rasa terluka...




...yer...aku memang hipokrit...depan orang aku tunjuk aku bahagia ngan gelak tawa aku..dengan senyuman aku...dengan mulut aku yang bagai murai tercabut ekor ini...tapi kat dalam...jauh didasar hati aku...tak sape yang tahu apa aku rase...apa aku alami...tak sape dapat selami...sakitkah aku ditinggalkan??? peritkah aku merinduinya setiap masa??? terlukakah aku bile aku setiap masa memori bersama terlayar didepan mata???
...orang boleh kata aku kuat...aku tabah harungi semua ni...tapi...orang tak tao sakitnya berlakon menjadi insan yang tabah...sakitnye berlakon menjadi insan yang kuat...susahnya aku berusaha untuk berdiri balik selepas aku jatuh tersungkur...menongkat pada setiap benda yang ada didepan aku untuk bantu aku berdiri...tak siapa yang boleh rase kesusahan dan keperitan itu...apa orang boleh buat...hanya menimbulkan spekulasi dan fitnah yang tidak berasas...mereka takkan merasa sakit sebab mereka yang menimbulkan semua spekulasi dan fitnah itu...habis sape yang rase???? lecturer??? menteri2??? rakan sekelas??? roomate??? housemate??? cikgu2 sekolah???




...tak!!!! jawapannya tak!!!!


...sebab hanya aku yang rase...





...yer...aku yang rase semua itu...fitnah...penghinaan yang dilemparkan...aku...aku jer yang rase...



...tapi aku tak lupe...aku ade Allah tempat aku mengadu...aku ade keluarga tempat aku bermanja...aku ade kawan2 (izzah, sarah and farhana) tempat aku berpaut untuk berdiri...aku ade diri aku yang percaya semua itu hanyalah fitnah semata2...aku tak berseorangan...mereka ada untuk sentiasa sokong aku...perhatikan aku...buat aku lebih yakin untuk melangkah...menutup telinga aku dari mendengar semua fitnah yang dilemparkan ke atas aku...menutup mata aku supaya aku tak melihat jalan yang salah...pimpin aku untuk berdiri..kesat air mata aku...aku ade mereka...aku tak berseorangan...




...ye!!! aku kuat!!! aku kuat untuk semua ini...untuk semua yang berlaku...aku kuat!!!...



...terima kasih untuk semua spekulasi dan fitnah tersebut...aku akan jadikan die sebagai pembakar semangat aku untuk teruskan kehiduoan yang mash bersisa ini...




...thank u!!!...


...+hakimahrahman+...

No comments:

Post a Comment

anak-anak murid yang tak buat kerja sekolah...